Şener, E., Yüceol, G., Aytaç, B., Acar Bayraktar, A. V., Çakmak, Z. & Çen Yağız, S. (2022). Gelişimsel Niş Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Psikoloji Çalışmaları, 42 (2), 397-426. DOI: 10.26650/SP2021-847567.
Çakmak, Z., ve Güre, A. (2020). Ekonomik güçlük, eşler arasındaki çatışma ve ergenlerin problem davranışları: Bir izleme çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 35(85), 1-16. DOI: 10.31828/tpd1300443320181003m000013.
Koçak A., Mouratidis, A., Uçanok, Z., Selçuk, E. ve Davies, P. T. (2020). Need satisfaction as a mediator of associations between interparental relationship dimensions and autonomy supportive parenting: A Weekly diary study. Family Process, 59 (4), 1874-1890. doi: 10.1111/famp.12523.
Kurt, D., ve Uçanok, Z. (2020). Yaşam boyu gelişimde motivasyon kuramı çerçevesinde kontrol stratejilerinin incelenmesi. Psikoloji Çalışmaları, 40(1), 187-215.
Selçuk, Ş., ve Aytaç, B. (2020). Congruence between sibling relationship and parenting practices across older and younger siblings. Nesne, 8(16), 16-30. DOI: 10.7816/nesne-08-16-02.
Yüceol, G., Aytaç, B., ve Uçanok, Z. (2020). Erken Dönem Olumlu Sosyal Davranış Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlaması ve psikometrik özellikleri. Nesne, 8(16), 82-94. DOI: 10.7816/nesne-08-16-06.
Acar‐Bayraktar, A. V., Cakmak, Z., ve Saritas‐Atalar, D. (2019). Parenting and children’s prosocial and problem behaviors in middle childhood: The role of Turkish mothers’ emotion socialization practices. Social Development, 28(2), 333-346.
Cen-Yagiz, S., ve Aytac, B. (2019). A multi informant study in assessing the parent-child relationships of children with learning disability. International Journal of Disability, Development and Education. DOI:10.1080/1034912X.2019.1671579.
Kurt, D., ve Uçanok, Z. (2019). Gelişimsel hedefler ve iyilik halinin beliren yetişkinlerde incelenmesi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 11 (Araştırma özel sayısı 1), 118-135.
Aytaç, B., Çen, S., ve Yüceol, G. P. (2018). Ebeveyn-çocuk ilişkisi ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 25(3), 209-221.
Aytac, B., ve Pike, A. (2018). The mother-child relationship and child behaviour: A multilevel analysis in two countries. Journal of Comparative Family Studies, XLIX (1), 45—72.
Çakmak, Z. (2018). Çocukların katılımıyla yürütülen araştırmalarda etik. Türk Psikoloji Yazıları, 21(41), 30-37.
Çakmak, Z., Acar Bayraktar, A. V., ve Sarıtaş-Atalar, D. (2018). Orta çocuklukta resme dayalı değerler taraması ile değerlerin ölçülmesi: Yaşa, cinsiyete ve anne eğitimine bağlı değişiklikler. Nesne, 6(12), 1-26.
Cen, S., ve Aytac, B. (2017). Ecocultural perspective in learning disability: Family support resources, values, child problem behaviors. Learning Disability Quarterly, 40(2), 114-127.
Palladino, B. E., Menesini, E., Nocentini, A., Luik, P., Naruskov, K., Uçanok, Z., Doğan, A., Schulze Krumbholz, A., Hess, M., ve Scheithauer, H. (2017). Perceived severity of cyberbullying: Differences and similarities across four countries. Frontiers in Psychology, 8, 1524. DOI: 10.3389/fpsyg.2017.01524
Arı, M., ve Yaban, E. H. (2016). Okulöncesi dönemdeki çocukların sosyal davranışları: Mizaç ve duygu düzenlemenin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 125-141. DOI:10.16986/HUJE.2015014655
Aytac, B., Pike, A., ve Bond, R. (2016). Parenting and child adjustment: A Comparison of Turkish and English families. Journal of Family Studies. 25(3), 267-286.