Hoş geldiniz!
Tez Arşivi

Doktora Tez Arşivi

Yılı

Tez Başlığı

Hazırlayan

2019

Psikolojik ve davranışsal kontrolün ergenin davranış problemleri ile ilişkisi: Ergenin ebeveyn kontrolüne ilişkin değerlendirmelerinin aracı rolü

Şule Selçuk

2019

Eşler arası ilişki ve ergenin uyumu: Psikolojik kontrol, özerklik desteği ve temel psikolojik ihtiyaçların aracı rolü

Aylin Koçak

2019

Tutuklu/hükümlü anneleriyle birlikte ceza infaz kurumlarında kalan çocukların bağlanma güvenliğini açıklayan faktörler

Zülal İşcanoğlu

2017

Ergenler ve beliren yetişkinlerde sosyal değer yöneliminin gelişimsel, sosyal-bilişsel ve bağlamsal bir model çerçevesinde incelenmesi

Ebru Helin Yaban

2017

Anneden algılanan kontrolün ergenin psikososyal işlevselliği ile ilişkisinde tepkiselliğin ve evlatlık inancının rolü

Arcan Tığrak

2016

Ergen ve anne bildirimine göre ebeveyn akran yönetiminin öncülleri ve akran ilişkileri açısından sonuçları

Yusuf BAYAR

2016

Gelişimsel düzenleme modelleri çerçevesinde beliren yetişkinlerde gelişimsel hedefler ve iyilik halinin incelenmesi

Deniz KURT

2011

Kendini Belirleme Kuramı temelinde ergenlikte destekleyici ebeveynlik, akademik ve sosyal uyum ve kendini belirleme düzeyi arasındaki ilişkilerin boylamsal olarak incelenmesi

Yeliz KINDAP

2011

Suça karışmış ve karışmamış ergenlerin aile, akran, mahalle özellikleri ile psikolojik ve akademik niteliklerinin incelenmesi

Nilay PEKEL ULUDAĞLI

2011

Okul öncesi dönemde sosyal yeterlik ve ebeveyn-çocuk sistemi

Ahu ÖZTÜRK

2009

Ergenlerin zorba ve kurban davranışlarında birey, aile, akran ve okula ilişkin özelliklerin rolü: Bütüncül bir model önerisi

Fatih BAYRAKTAR

2009

Üniversite öğrencilerinin kimlik gelişiminde sosyal ve kimlik sermayelerinin rolü

Gözde ÖZDİKMENLİ DEMİR

2001

Gelişimsel Düzenleme Modeli çerçevesinde genç yetişkin, orta yaş ve yaşlılıkta kontrol stratejilerinin incelenmesi

Zehra UÇANOK

2000

Eşler arasındaki uyum ve çocuğun algıladığı anne-baba tutumu ile çocukların, ergenlerin ve gençlerin akademik başarıları ve benlik algıları arasındaki ilişkiler

Ayşen YILMAZ

1998

Eşler arası çatışma ve boşanmanın farklı yaş ve cinsiyetteki çocukların davranış ve uyum problemleri ile algıladıkları sosyal destek üzerindeki rolü

Dilek ŞİRVANLI ÖZEN

1990

Okulöncesi dönemdeki çocukların kısmi saklama görevlerindeki başarılarıyla kodlama ve planlama süreçleri arasındaki ilişkiler

Melike SAYIL

 

Yüksek Lisans Tez Arşivi (2002 yılı ve sonrası)

Yılı

Tez Başlığı

Hazırlayan

2016

Ebeveynliğin belirleyicileri modeli temelinde evlilik uyumu, algılanan sosyal destek, çalışma durumu, değerler ve anne çocuk ilişkisi

Gül Pembe YÜCEOL

2016

Perceived classroom environment, sociodemographic background and achievement goals as predictors of students’ academic striving

Ayşenur DEMİRCİOĞLU

2016

Orta yetişkinlikte benlik saygısı, hayatın anlamı ve psikososyal uyum arasındaki ilişkiler: meme kanseri hasta örneklemi

Cem SOYLU

2016

Ecocultural perspective in learning disability: Family support resources, values, child problem behaviors

Suzan ÇEN

2012

Ergenlerde sanal zorbalık: Nedenlerine ilişkin algılar, duygusal tepkiler ve baş etme yöntemleri ile zorbalık statüleri arasındaki ilişkiler

Nilgün TÜRKİLERİ

2012

Akran zorbalığında ergenlerin nedenlere, duygusal tepkilere ve baş etme yöntemlerine ilişkin açıklamalarının incelenmesi

Ceren ÖZEN

2011

Ergenliğe geçişte annenin davranışsal ve psikolojik kontrolünün anne-ergen ilişkisine ve ergenin bir yıl sonraki uyumuna etkisi

Şifa SÖNMEZ

2011

Okula giden ve tutukevinde bulunan ergenlerin zorbalık tanımları ve zorbalık davranışlarının zorbalığın ahlaki kabulü ile ilişkisi

Sevtap YEŞİL

2011

Özerkliği destekleyici ve kontrol edici ebeveynlikle bağlantılı ebeveyn özellikleri ve ergenin uyumu arasındaki ilişkiler

Esin ERKMEN

2011

Ergenlerde ebeveyn izlemesi, sanal zorbalık ve yaşam doyumu arasındaki ilişkilerin cinsiyete göre incelenmesi

Damla KARLIER SOYDAŞ

2010

Okul sosyal iklimi ile geleneksel ve sanal zorbalık arasındaki ilişkiler: Genellenmiş akran algısının aracı rolü

Yusuf BAYAR

2010

Ergenlerin arkadaşlık niteliği, ebeveynden ve okul ortamında öğretmenden algılanan destek ile akran zorbalığı/ zorbalığa maruz kalma arasındaki ilişkiler

Ebru Helin YABAN

2010

Algılanan psikolojik kontrol ile gencin psikososyal işlevselliği arasındaki ilişkiler: Kişilerarası güven inancı ve güvenli bağlanmanın rolü

Deniz KURT

2007

Okulöncesi kuruma (devlet - özel) devam eden çocukların sosyal yeterlikleri ve olumlu sosyal davranışları ile ebeveyn stilleri arasındaki ilişkiler

Fatma Başak ALTAY

2005

Akran zorbalığının anne-baba tutumları ve anne-baba ergen ilişkisi açısından değerlendirilmesi

Saadet AKGÜN

2005

Çocukların kendi cinsiyetini araştırma düzeyleri ile toplumsal cinsiyet kalıpyargı esneklik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Pınar ÖZTÜRK

2005

Annelerin ve çocukların eşler arasındaki çatışmayı algılamaları ile çocukların uyum davranışları arasındaki ilişkiler

Müjde PEKSAYGILI

2004

5 - 14 yaş çocuklarında çizimin temsili ve estetik yönünün gelişimi

Yeliz KINDAP

2004

Evlilik uyumunun ve çeşitli demografik değişkenlerin menopoza ilişkin belirtilerle ilişkisinin incelenmesi

Rabia ÜNSALDI

2004

Akran zorbalığı grupları arasında sosyometrik statü, yalnızlık ve akademik başarı durumlarının incelenmesi

Nilay PEKEL

2004

Yatılı, taşımalı ve 'normal' eğitim yapılan ilköğretim okulu öğrencilerinde akademik başarı, okula ilişkin tutum, algılanan sosyal destek ve davranış-uyum sorunları arasındaki ilişkiler

Leyla COŞKUN

2004

Kişilerarası ilişkilerdeki bireyci-toplulukçu yönelimlerin çocuk ve gençlerde yaşa, kuşağa ve öykü türüne göre incelenmesi

Gözde ÖZDİKMENLİ

2004

Ergenlik sürecinde özerkliğin gelişimi ile algılanan anne baba tutumları arasındaki ilişkiler

Ceren MUSAAĞAOĞLU

2003

Akran zorbalığını belirleme ölçeği geliştirme çalışması

Zeynep GÜLTEKİN

2002

Kadınlarda cinsiyet rolleri ve yaşa bağlı olarak benlik saygısı, depresyon ve menopoza ilişkin belirtilerin incelenmesi

Hatice Hayat TATLICI